Människor kommer alltid först på Ferring:
Patienter som använder våra produkter och läkare som skriver ut dem kan förvänta sig att:
- vi erbjuder endast produkter som vi har fullt förtroende för
- vi erbjuder de bästa möjliga produkterna till det rimligaste priset
- Ferrings anställda kommer alltid att visa artighet, respekt och agera professionellt.
Ferring värderar lojalitet hos patienter och läkare, och vi är beredda att förtjäna den lojaliteten varje dag.
Ferring förväntar sig att dess anställda kommer att skapa värde för företaget och dess intressenter.
Ferring anställda, på alla nivåer, har rätt att förvänta sig av företaget och deras kollegor:
- respekt, stöd och uppmuntran
- en arbetsmiljö som är säker, stimulerande och givande
- friheten att göra misstag och erkänna dem utan rädsla för vedergällning
- att de högsta standarderna för integritet alltid kommer att upprätthållas
- att kollegor aldrig medvetet kommer att göra något som äventyrar deras ställning som anställda på Ferring
- att alla som representerar Ferring ska göra det på ett sätt som skapar respekt för företaget och dess anställda.
Ferring ber sina anställda att:
- alltid göra det som är rätt, lämpligt och etiskt, och uppmuntra dina kollegor att göra detsamma
- göra sin röst hörd när de anser att fel begås i Ferrings namn
- vara lojala, men bara mot det som är rättvist, skäligt, hedervärt och principfast – och som följer Ferrings filosofi.
Inget uttalande om principiellt beteende kan någonsin täcka alla situationer eller hantera alla eventualiteter. Det kan bara ange tonen, vilket gör att varje enskild individ ansvarar för att tillämpa den tonen i sitt dagliga arbete.
Vi strävar efter att sätta den tonen med fem enkla ord:
Människor kommer först på Ferring.